Qui som

Des de la Fundació Catalunya La Pedrera, a través de l’Àrea de Coneixement i Recerca, desenvolupem i impulsem programes i accions orientats a fomentar l’èxit, l’excel·lència i la igualtat d’oportunitats a les escoles i l’excel·lència a les universitats, postgraus i centres de recerca.

• Prevenció del fracàs escolar: promovem la igualtat d’oportunitats, per a que cap alumne quedi enrere, alhora que vetllem per fomentar l’esforç i l’excel·lència en l’àmbit acadèmic, a través de projectes com Escoles Tàndem, Beques escolars i Beques universitàries.
  • Foment de les vocacions científiques i apropament de l’excel·lència en recerca a les escoles a través de programes com el Barcelona International Youth Science Challenge (BIYSC), Joves i Ciència, Bojos per la ciència i Professors i ciència, entre d’altres col·laboracions amb centres de recerca de Catalunya.
  • Foment de l’excel·lència a les universitats i postgraus. Donem suport als estudiants que comencen la universitat i als que inicien programes de postgrau a Catalunya que destaquen pel seu alt rendiment acadèmic a fi de promoure el talent i reconèixer l’excel·lència.
  • Col·laboració amb centres de recerca de Catalunya que destaquen per la seva excel·lència i reconeixement internacional, participant en accions que fomenten i donen reconeixement a la recerca capdavantera i de qualitat: Premi Vanguardia de la Ciència, suport als centres de recerca a través de la Càtedra Ignacio Cirac i els Ajuts Germans Tries Talents.
  • Potenciem la importància de la ciència i el pensament crític: organitzem i impulsem activitats de promoció del coneixement adreçades a tot tipus de públics i en què es fomenten el diàleg i la reflexió sobre temes d’actualitat, com ara les activitats de Converses a la Pedrera i Ciència After Work a La Pedrera.

Més informació sobre aquests cursos i altres programes a: http://www.fundaciocatalunya-lapedrera.com/ca/content/coneixement