Bojos per la ciència

Bojos per la ciència és un programa que organitza la Fundació Catalunya La Pedrera adreçat als estudiants de Batxillerat amb l’objectiu d’estimular el talent científic entre els joves i fomentar les vocacions científiques.

El programa Bojos per la ciència va néixer l’any 2013, fruït de la col·laboració de la Fundació Catalunya La Pedrera amb l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), amb Bojos per la biomedicina.

Actualment, durant el curs 2017-2018, Bojos per la ciència ofereix, amb 10 cursos anuals, l’oportunitat a estudiants catalans de batxillerat que tenen i demostren aptituds en el camp de les ciències, d’aprofundir en la teoria i les tècniques científiques en els diferents camps de recerca proposats: Bioquímica, Bioenginyeria, Biomedicina, Química, Economia, Física, Matemàtiques, Natura, Salut i alimentació, i Noves tecnologies.

Els diferents cursos s’imparteixen en col·laboració amb diferents centres de recerca de Catalunya i consisteixen en sessions teòrico-pràctiques que es duen a terme en diferents dissabtes durant l’any i en les quals es tracten diferents temes científics actuals.

Dins el programa Bojos per la ciència, els alumnes treballen als propis centres de recerca juntament amb els investigadors que ho fan habitualment. D’aquesta manera poden experimentar com es fa ciència en un centre de recerca internacional, fet que els permetrà guanyar experiència pràctica en les últimes metodologies d’avantguarda, així com posicionar-se per a una possible carrera professional dins la branca científica que hagin escollit.

Objectius específics

• Fomentar entre els joves les vocacions científiques vinculades al món de la recerca científica, tot ajudant-los a orientar el seu futur acadèmic i professional.

• Apropar els estudiants a la recerca científica actual mitjançant sessions teoricopràctiques impartides per investigadors als centres de recerca.

• Adquirir experiència pràctica en metodologies d’avantguarda.

• Aprendre a presentar i comunicar treballs científics, tot fomentant el rigor i l’esperit crític.