Preguntes freqüents

1. Bojos per la ciència és exclusiu per a estudiants de Batxillerat?

Sí. I a cada curs t’indicaran si és per a alumnes de 1r o 2n de Batxillerat o admet estudiants de qualsevol dels cursos de Batxillerat.

2. Em puc presentar per lliure?

No. Cada centre educatiu selecciona els estudiants que presenta a cadascun dels cursos. Per tant, primer parlar amb el teu tutor. Tingues en compte que el teu tutor i un dels teus professors t’hauran de fer una carta de recomanació. Al web de cada curs trobaràs els passos a seguir per a formalitzar la teva sol·licitud.

3. Quants alumnes d’un mateix centre es poden inscriure a un curs del programa Bojos per la ciència?

Tres, per cada curs de Bojos per la ciència. Per exemple, si teniu 4 estudiants interessats en el curs de Bioenginyeria, si el vostre centre educatiu té 3 línies o menys de Batxillerat, només es podran presentar 3 alumnes al curs de Bioenginyeria. No obstant, altres 3 alumnes del vostre centre (siguin els mateixos alumnes interessats en Bioenginyeria o uns altres) es podran presentar a Física, altres 3 a Química, i així successivament.

Si el centre educatiu té 4 línies o més de Batxillerat cal que contacteu amb nosaltres prèviament a coneixement@fcatalunyalapedrera.com.

4. Com he de fer arribar la meva carta de recomanació i expedient acadèmic?

Ompliràs un formulari online, que t'arribarà quan els teus pares o tutors legals t'hagin inscrit (i hi posin el teu correu electrònic). Aquesta és l'única via admesa per a fer-nos arribar la teva carta de motivació i l'expedient.

5. Com han de fer arribar el meu professor i el meu tutor la seva carta de recomanació? Per correu electrònic? Per correu?

Ompliran un formulari online que els arribarà un cop hagis completat la teva sol·licitud  i hi posis els respectius correus electrònics del professor i del tutor (han de ser dues persones diferents). Aquesta és l'única via admesa per a fer-nos arribar les seves cartes de recomanació.

6. Quan es tanquen les inscripcions dels cursos?

Es tanquen segons la data que s’indica al calendari que trobareu dins de cada curs.

7. Em puc apuntar a més d’un curs de Bojos per la ciència?

Sí. En el cas que et presentis al 1r període d’inscripcions (Bojos per la salut i l’alimentació) i no siguis seleccionat et pots presentar al 2n període d’inscripcions (Bojos per la ciència: bioquímica, biomedicina, bioenginyeria, química, economia, física, matemàtiques, natura, noves tecnologies). Dins d’aquest 2n període et pots inscriure fins a dos cursos, tot i que si passes el procés de selecció de tots dos, finalment n’hauràs d’escollir un. No en pots fer dos alhora.

8. Si ja he format part d’algun altre programa de Bojos per la ciència durant el curs 2016-2017 mentre feia 1r de Batxillerat, em puc presentar als cursos de Bojos per la ciència 2017-2018 dirigit també a estudiants de 2n de batxillerat?

Sí, és totalment compatible, sempre que no es tracti del mateix curs.

9. Si estic participat o he participat a altres cursos de la Fundació Catalunya La Pedrera com el Joves i Ciència o al BIYSC, em puc presentar al procés de selecció de Bojos per la ciència?

Sí, és totalment compatible sempre i quan compleixis els requisits d’accés.

10. Quin cost té?

Cada estudiant seleccionat farà l’aportació que s’indica dins de cada curs en concepte d’inscripció. Quant a les despeses de l’acció formativa en sí: corren a càrrec de la Fundació Catalunya La Pedrera. Quant a les despeses de desplaçament i dietes: van a càrrec de l’alumne.

11. Si tinc consultes sobre la logística del programa (inscripcions, calendari, pagament, etc.) a qui puc fer la consulta?

Ho pots fer a través de coneixement@fcatalunyalapedrera.com.

12. I si tinc una consulta sobre el contingut del curs?

Podràs trobar la informació de contacte dins de cada curs o bé ho pots fer a través de coneixement@fcatalunyalapedrera.com i nosaltres contactarem amb els centres de recerca pertinents.